Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Pages

Khamis, 11 Ogos 2011

11.8.11


11.8.11

hari ni genaplah 24 tahun aku hidup di dunia ini.. aku bersyukur pada Allah kerana diberi peluang untuk lagi bernafas sehingga ke hari ini.. semoga aku akan lebih menghargai masa dan hidup ini..

tik tok tik tok.. dah 24 tahun.. haha.. tapi masa banyak benda lagi belum aku capai.. seolah olah aku masih baru habis sekolah.. masih baru bawah 20 tahun.. asyik leka dengan duniawi.. sehingga kadangkala terabai tanggungjawab sebagai umat islam..MySpace

ok semalam si dia bawa aku pergi makan.. aiceh.. dinner la.. tapi xda lilin.. hehe.. pastu ronda-ronda sampai pkul 12.. ceh.. kiranya nak jadi orang pertama wish kat aku la.. hehehe.. memang selalu tiap2 tahun mcm ni.. cuma tahun ni tak dapat hadiah lagi.. sebab bln ni pakai byk duit utk raya sama.. so dia tangguh bulan depan.. tak pa sayang.. =) MySpace.. masa bersiar-siar dengan kereta tu.. ahaha.. tengah dengar radio musik time tu.. pukul 12 macam tu, dj radio time tu tak ingt nama apa ntah.. dia wish birthday untuk yang sambut besday 11.8.11.. wah.. bangga ok.. haha.. ada dj wish kat radio.. hahaha.. ala memang dj tu rasanya tiap2 hari nanti wish besday untuk tiap2 tengah malam.. =) MySpace

11.08.11 juga merupakan ulangtahun percintaan (belum kawin lagi.. ada jodoh insyaAllah) kami yang ke 7.. kadang-kadang pernah melawak dengan si dia, kalo kawin dah anak pon dah besaq.. haha.. (gatai ok).. kadang-kadang semua orang nanti tanya, bila nak kawin.. bila nak kawin.. haha.. tak marah.. cuma letih nak menjawabnya.. kadang2 aku jawab tanya ja si dia.. haha.. tergagap gagap si dia nak menjawab.. hahaha.. MySpace

kami memang dah ada plan.. insyaAllah.. jodoh semua di tangan Allah.. kami hanya mampu merancang, tuhan menentukan.. si dia dah bagi tau tahun depan nak meminang.. wah.. terkejut tiba-tiba.. haha..  dah dah.. tak mau cakap pasai ni dah.. rancang2 tak jadi kalo aku gak yang sedih.. sekarang cuma berserah pada Allah saja.. MySpace

Ya-Rabbul Ariffin
Tuhanku,Seandainya telah kau takdirkan dia milikku.. tercipta buatku
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku
Tetapkan lah kemesraan antara kami
Agar kebahagiaan ini kekal abadi

Ya Muhaimin
Dan Tuhanku
Seiringkan lah kami mengharungi hidup luas ini
Ke tepian yang sejahtera

Ya Rabbul Fatihin
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandangan ku
Luput dari ingatan ku
Dan peliharalah aku dari kecewa

Ya Rabbul Izzati
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan melontar bayangannya ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Dan gelap pekat awan
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa dirinya

Ya Rabbul Quddus
Dan Tuhanku
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasaan ini
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku

Ya Rahman Ya Rahim
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku
Kupohan agar takdir memperkuatkan kasihku padanya
Selagi tidak melebihi kasihku padaMU

Amin.

0 komen yg ikhlas:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails