Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Pages

Isnin, 23 Mei 2011

MY BFF Part 1

ingat tak lagi last post aku tentang bff ni? ok.. aku nak citer tentang salah sorang bff aku ni.. my 1st BFF aku ni..

nama : nurliyana
perkenalan : time darjah 6.. time tu tuition ngan cik mah
blog : http://latahzana.blogspot.com/

time kenai dengan dia.. aku tuition dengan jiran sebelah rumah aku.. nama dia cik mah.. so tetiba mai sorang budak ni.. baru masuk tuition.. sedangkan aku dari darjah 3 kot tuition  ngan cik mah.. lagi pon dia ni sekolah lain.. time tu yang tuition dengan cik mah ni semua kawan sekolah atau sekelas..

time tu dia macam malu2 sikit.. hehe.. tapi dia rajin time balajar.. then cik yana suka menyembang.. aku pula jenis banyak mulut.. so time tu kawan2 macam biasa la.. tapi bila masuk start form 1.. dia satu sekolah dengan aku.. cuma berlainan kelas ja.. time tu aku dah start rapat dengan dia.. sebab dia ni memang jenis boleh masuk dengan aku.. kepala otak dia semua sama dengan aku... hahaha..

aku time form 1 ni.. skema lagi time tu.. p skolah pon naik bas skolah apek.. haha.. tapi kadang2 tu aku ponteng naik bas sekolah.. sebab nak naik bas biasa ngan yana.. time tu sekolah petang.. so memang kadang2 kami kuar awal.. sebab apa.. haha.. sebab nak p makan McD.. time tu kira ada ja duit lebih.. memang McD ja la.. haha.. ada sekali tu kami makan McD sambil sembang2 semua.. tengok2 jam dah pukul 1.. time sekolah dulu masuk 1.15 rasanya.. ntah.. tak ingat lak.. so kami pon cepat tahan bas.. bas mini time tu ada lagi.. dari McD nak ke sekolah ni rasanya dekat ja.. kalo jalan kaki ada la 15 minit.. tapi nak cepat, kami naik bas.. mana nak tau kata drebar bas ni berhenti tunggu penumpang punya la lama kat One Stop Looking Good ni.. tensen2.. haha..

kisah kedua.. pasai duit.. time tu form 2.. aku dengan dia ni memang gila chatting.. time tu pemes mIRC.. haha.. memang gila.. sanggup tak makan.. sebab nak simpan duit p cc.. time tu cc mahal siot.. satu kedai ni kami kena rm4 sejam.. haha.. nak dijadikan cita.. satu hari tu.. kami dah hbs chatting.. time tu tinggal cukup2 duit tambang.. 70cen kot.. nak balik ni kami singgah kedai yang jual barang2 comei.. biasa la.. budak2 dulu beg sekolah ni besaq.. haha.. cik yana ni beg dia terlanggar kat satu patung kecik ni.. patung budhha.. kecik ja pon.. jatuh pecah skit.. adeh.. mana nak cari duit.. ahaha.. kami guna la duit kami 2 orang untuk bayar ganti rugi..

nak tak nak.. kena jalan kaki la balik.. rasa2nya ada la kot dalam 30 mnt - 45 mnt jalan kaki dari Looking Good  ni (sebelah sekolah ja pon..sapa yang dok penang tau la sekolah apa kan.. haha) sampai ke rumah.. haha.. penat tak payah cakap.. dengan beg skolah buku berat2.. dengan matahari atas kepala.. hahaha.. boleh pengsan ni..

tapi ada satu kenangan aku tak boleh lupa.. time tu aku tak p sekolah ntah tak ingat berapa hari.. sebab aku sakit kepala sangat.. memang tak boleh nak bangun.. malam tu yana mai rumah aku.. nak bawa aku p klinik kononnya.. haha.. rumah aku kawasan bukit.. so kami lalu naik atas bukit tu.. pusing2.. yana kata ada satu hospital kat sini.. aku ikut ja.. sebab tengah sakit kepala.. yang bestnya.. time nak g hospital ni.. malam tu berangin pula.. macam nak hujan.. tapi tak hujan.. kami masuk la kat kawasan hospital tu.. (yana carry aku naik motor bapak dia).. "senyap sunyi ja hospital ni yana" aku tanya dia.. pastu kami terpandang satu benda putih besar kat atas hospital.. apa lagi.. zuupp kami belah dari situ.. yana bawa motor laju apa boleh buat.. haha.. rupa-rupanya.. yang tu Hospital Miriam.. hospital kristian punya.. so patung tu macam patung mother depa la.. lagi satu hospital tu khas untuk pesakit cancer.. sebab tu sunyi ja situ.. haha..
MySpaceMySpaceMySpace

so pernah la kami 2 terputus hubungan sbb dia tukar ke sekkolah teknik.. bila dia balik ke penang semual.. baru la jumpa dia.. baru tukar2 no fon.. haha.. Alhamdulillah.. sampai sekarang masih berkawan lagi..

note : kalau ada tersilap fakta atau terkasar bahasa aku selama ni.. aku minta maaf.. MySpace Semoga Allah memberkati persahabatan kita di dunia dan akhirat.. Aku memohon kepadamu Ya Allah supaya persahabatan ini kekal selamanya.. amin..


2 komen yg ikhlas:

liyana berkata...

hehehehehe lawak tang kat spital tu kan wani...macm dah serupa kartun dah dua dua last p klinik kat fettes park ja ngan tak pakai helmet....huhuhuhuhu malu cita sal p cc tu hahahaha pecah rahsia kita..neway lap u my bff i hope our friendship till last 4eva :)

WaNieY berkata...

haha.. tau x pa.. memang gila penakut kita time tu.. tiba2 angin kuat mcm dalam filem seram lak tu.. haha..

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails